راه اندازی انجمن‌های علمی در حوزه آذربایجان غربی

Visits: 26حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی گفت: انجمن‌های علمی متشکل از روحانیون برجسته و صاحب نظر در رشته‌های مختلف در استان، با هدف گسترش دانش های حوزوی راه‌اندازی و فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند. جعفر علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه اظهار داشت: انجمن‌های علمی متشکل از روحانیون برجسته […]

Visits: 26

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی گفت: انجمن‌های علمی متشکل از روحانیون برجسته و صاحب نظر در رشته‌های مختلف در استان، با هدف گسترش دانش های حوزوی راه‌اندازی و فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند.

جعفر علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه اظهار داشت: انجمن‌های علمی متشکل از روحانیون برجسته و صاحب نظر در رشته‌های مختلف در استان با هدف گسترش دانش حوزوی راه‌اندازی و فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اعضای این انجمن ها الزاماً از روحانیون شاغل در حوزه نیستند و از تمامی روحانیونی که در سطح استان داری علوم تخصصی هستند، در انجمن علمی حضور خواهند داشت، البته افراد غیر طلبه هم اگر بخواهند از این انجمن ها استفاده ببرند می‌توانند با انجمن‌ها مرتبط باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی ادامه داد: عصر روز گذشته از طریق ویدئو کنفرانس با حضور شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه استان با حجت الاسلام والمسلمین هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه، وظایف این شورا در هفت بند برای اعضاء تبیین شد. این دومین جلسه شورا با آقای هاجری بود و جلسه قبلی به صورت حضوری در ارومیه برگزار شده بود.

وی افزود: در این کنفرانس ویدئویی، حجت الاسلام والمسلمین هاجری، رویکرد مدیریت حوزه را پژوهش محور عنوان و گفت: تاکید مدیریت حوزه بر این است که حوزه‌های سراسر کشور به سمت پژوهش محور بودن گام بردارند.

 علیزاده از فعالیت کانون‌های علمی در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: کانون‌های علمی در حوزه‌های علمیه استان راه اندازی خواهد شد و اخیرا هم جلسه‌ای با معاونین پژهش حوزه‌های استان داشتیم به این مسئله تاکید شد و البته در برخی مدارس مثل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) راه‌اندازی شده و اکنون در حال فعالیت است.

انتهای پیام