عزت و ذلت ملت در گرو قرارداد FATF است

Visits: 6حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه: نمایندگان مجلس باید قرارداد FATF را که ناظران آن رژیم صهیونیستی و آل سعود هست را با هوشمندی و دقت بررسی نماید، چرا که عزت و ذلت ملت در گرو این قرارداد است. حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه ی […]

Visits: 6

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه: نمایندگان مجلس باید قرارداد FATF را که ناظران آن رژیم صهیونیستی و آل سعود هست را با هوشمندی و دقت بررسی نماید، چرا که عزت و ذلت ملت در گرو این قرارداد است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه ی اول نماز جمعه این هفته ارومیه، به بیان نحوه سوال و جواب در عرصات محشر پرداخت و گفت: در روز محشر همه انسان ها حتی پیامبران مورد سوال قرار خواهند گرفت و خداوند از همه در مورد اعمال و وظایفشان سوال خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: چنانچه از ظاهر آیات مشخص است، عده ای در قیامت قبل از آن که مورد سوال واقع شوند مشخص است که اهل جهنم و عذاب هستند اما خداوند باز از آن ها سوال خواهد کرد و مورد باز خواست قرار خواهند گرفت.

وی افزود: همین سوال و جواب یکی از مراحل سخت و عذاب آور در قیامت است که خداوند دستور خواهد داد که قبل از آنکه اهل عذاب را برای عذاب ببرند از آن ها سوال کنند.

وی خاطر نشان کرد: در روایات اهل بیت موارد مورد سوال در قیامت نیز آمده است و بنابه روایتی از امام صادق (ع) اولین مسائلی که در قیامت از بنده ها سوال خواهد شد نمازهای واجب، وجوهات شرعی، روزه واجب، حج واجب و محبت اهل بیت خواهد بود.

وی افزود: در ادامه روایت آمده است که هر کس قبل از مرگ ولایت اهل بیت را قبول کرده باشد و سپس بمیرد و در محضر خداوند نیز به ولایت اهل بیت اقرار کند، خداوند همه اعمال او از نماز، روزه، حج و وجوهات را قبول خواهد کرد و هر کس در محضر خداوند به ولایت اهل بیت اقرار نکند، خداوند ذره ای از اعمال او را قبول نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: محبت و مودت اهل بیت از مسائل اساسی روز قیامت است که از مردم سوال خواهد شد.

وی در ادامه گفت: طبق روایتی از پیامبر اکرم در قیامت از چهار چیز سوال خواهد شد، اولین سوال جوانی است که بهترین و طلائی ترین فرصت زندگانی انسان است، بعضی از افراد هستند که جوانی خود را در راه خداوند صرف کرده اند، در کشور ما افرادی هستند که ایام جوانی خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها بودند و در قیامت با افتخار اعلام خواهند کرد که جوانی ما در راه دفاع از اسلام، نظام اسلامی سپری شده است.

وی افزود: سوال دوم از بقیه عمر انسان خواهد بود، بعضی از افراد هستند که ریش خود را در راه خداوند و دین سفید کرده اما عده ای دیگر عمر خود را در راه دنیا پرستی و شهوت سپری کرده اند.

وی ادامه داد: سوال سوم از مال انسان خواهد بود که از چه راهی جمع کرده و در چه راهی خرج کرده است و چهارمین سوال از محبت اهل بیت خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: لذا هر عملی که انسان انجام می دهد باید در ذهن داشته باشد که فردای قیامت از او به خاطر آن عمل سوال خواهد شد.

امام جمعه ارومیه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی گفت: هفته ناجا را به تمام نیروهای انتظامی و مرزبانی که بخش عمده ای از امنیت کشور بر عهده این افراد هست، تبریک عرض می کنم و از خداوند برای همه آن ها تأیید و توفیق آرزومندم.

وی در ادامه گفت: گستردگی خدمات نیروی انتظامی و مرزبانی در کشور ما بقدری زیاد است که وقتی انسان خدمات آن ها را ملاحظه و با بخش های دیگر مقایسه می کند، گستردگی و موفقیت مأموریت های نیروهای انتظامی نظر انسان را جلب می کند.

وی افزود: در دنیا هیچ پلیسی مانند نیروهای انتظامی ایران صاحب این افتخار نیستند که غیر تأمین امنیت مردم، احکام دین را در کشور ساری و جاری می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خطبه دوم، به روز جهانی سالمندان در ۹ مهر اشاره کرد و گفت: این مسئله از مسئائل پراهمیت است، در دین اسلام وظیفه مردم این است که به افراد پیر و سالمند احترام بگذارند.

وی در ادامه گفت: خانه سالمندان باید در شهرها وجود داشته باشد تا سالمندانی که هیچ سرپرستی ندارند را در آنجا نگه داری کنند اما مردم نباید به خود جرأت بدهند و پدر و مادر خود را به خانه سالمندان ببرند مگر در موارد استثنائی که امکان نگه داری از سالمند در منزل وجود نداشته باشد.

وی افزود: انسان باید دست پدر و مادر خود را ببوسد و تماماً در اختیار پدر و مادر خود باشد و با عزت و احترام از آن ها مراقبت نماید و با آن ها کریمانه رفتار کنید، دین اجازه نداده است که انسان خود را در مقابل کسی مگر پدر و مادر ذلیل کند.

وی خاطر نشان کرد: خانه های سالمندان باید توسط دولت و خیرین حمایت شوند تا سالمندان در آن مکان با عزت زندگی کنند، اما فرزندان باید عزت پدر و مادر خود را تا لحظه آخر عمر حفظ کنند.

خطیب جمعه ارومیه در ادامه خطبه دوم ضمن اشاره به قرارداد FATFو پیگیری آن توسط مجلس گفت: آنچه که باید به نمایندگان مردم در مجلس بگویم این است که عزت و شرف مردم باید در تصویب این قرارداد حفظ شود.

وی در ادامه گفت: مردم در آینده در مورد وظیفه نمایندگان حکم خواهند کرد که آیا نمایندگان در تصویب این قرارداد به وظیفه خود درست عمل کرده اند یا نه؟، نمایندگان باید کاملاً هوشمندانه، ریز به ریز و بند به بند در مورد مباحث قرارداد دقت کنند و در هر کجا که احساس کردند این ملت زیر بار ذلت خواهد رفت جلوی آن را بگیرند.

وی افزود: مجلس و نمایندگان باید این مسئله که اصل این قرارداد توسط شیاطین آمریکا و اسرائیل تدبیر شده و شیطان همه در حال گمراه کردن انسان با قیافه حق به جانب است و مسئله را طوری زینت می بخشد و بدی ها را خوب جلوه می دهد تا نظر انسان را به خود جلب کند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن می خواهد این قرارداد را در قالب مبارزه با پولشویی، مبارزه با تروریسم و مبارزه با فسادها و جنایت های سازمان یافته ملی و اسامی مشابه به ملت ایران تحمیل کنند، نمایندگان مجلس باید مواظبت و دقت کنند و قسمت هایی که در آن دشمن می خواهد ما را محدود کند و اطلاعات نظامی ما را بدست بیاورد را تصویب نکنند.

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس این قرارداد را بدون مطالعه و دقت تصویب کنند در آینده و در قیامت مسئولیت تصویب این قرارداد به عهده آن ها خواهد بود و باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: مسئله عجیب در این قرارداد این است که ناظران این قرارداد اسرائیل و عربستان سعودی است و مجلس باید قراردادی که ناظرانش این دو رژیم هستند را با هوشمندی بررسی نمایند.

دکتر قریشی در ادامه خطبه دوم، ضمن اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان گفت: بنابه فرموده مقام معظم رهبری باید در مراسم اربعین حماسه دیگری ایجاد شود چرا که دشمنان برای مقابله با حماسه اربعین حسینی تلاش و در فضای مجازی تبلیغ می کنند تا نگذارند دوستداران امام حسین در کربلا جمع شده و حماسه و اجتماع عظیم اربعین صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: ما باید سعی کنیم در این اجتماع عظیم حضور داشته باشیم و اگر نتوانستیم خود حضور پیدا کنیم به افرادی که توان مالی ندارند کمک کنیم تا آن ها حضور داشته باشند، امام حسین چراغ هدایت است و دشمنان از این می ترسند که مردم با نور هدایت حضرت آن ها را رسوا نمایند.

وی افزود: بنابه فرموده مقام معظم رهبری، ما باید دشمنان خود را بشناسیم و اعتماد به نفس و عزم مقابله با دشمن داشته باشیم، بعضی از روشن فکر نماها چون افرد تنبل، سست و در خواب غفلت هستند، دشمن را نمی بینند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: “تا جان در بدن دارم با کمک شما بسیجیان نخواهم گذاشت که عده ای ساز تسلیم و پناه به آمریکا را بزنند و این ملت را ذلیل کنند”.

وی افزود: چون آمریکا کار دیگر از دستش بر نمی آید، سراغ تحریم ملت ایران رفته است لذا همه ملت باید دست به دست هم بدهیم تا این تحریم ها بر کشور اثری نداشته باشد و سیلی محکمی بر دهان آمریکا بزنیم.