طلبه اگر درس بخواند و استاد اخلاق نداشته باشد، بر فرض، آیت الله هم بشود، نَفس سوار بر او می شود، آن وقت شروع بیچارگی طلبه است

Visits: 12 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه رسول‌اکرم(ص) تکاب با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام زین العابدین(ع) می‌فرمایند؛ هَلَک مَن لَیسَ لَه حَکیم یُرشِده؛ هر کس عالم و حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند هلاک […]

Visits: 12

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه رسول‌اکرم(ص) تکاب با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام زین العابدین(ع) می‌فرمایند؛ هَلَک مَن لَیسَ لَه حَکیم یُرشِده؛ هر کس عالم و حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند هلاک می‌شود.

امام جمعه تکاب سفارش اخلاقی آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) را یادآور شد و بیان داشت: بنا به سفارش آیت الله مجتهدی، انسان باید در دو چیز استاد داشته باشد؛ یکی اخلاقیات و دیگری عُرفیات که استاد در این دو مورد رمز رسیدن به سعادت است.

وی اضافه کرد: طلبه اگر درس بخواند و استاد اخلاق نداشته باشد، بر فرض، آیت الله هم بشود، نَفس سوار بر او می شود، آن وقت شروع بیچارگی طلبه است.

حجت الاسلام برادری گفت: همان گونه که دکتر برای انسان نسخه‌ای می‌پیچد و عمل به آن شفای درد او خواهد بود، انسان باید در دردهای روحی هم به استاد اخلاقی که روح شناس است مراجعه کند و از وی سفارشات اخلاقی دریافت کرده و در زندگی خود به کار گیرد.

وی در پایان گفت: باد کبر و غرور انسان توسط نکات اخلاقی استاد خالی می‌شود، فکر نکنیم حالا که این کتاب ها را می خوانیم به جایی رسیده‌ایم و حتماً مورد تأیید امام زمان(عج) قرار گرفته‌ایم، برای به دست آوردن رضایت امام زمان(عج) اخلاق و علم باید همزمان به دست آید.