۶۲ طلبه در ۶ پایه تحصیلی در مدرسه علمیه رسول اکرم ( ص ) تکاب مشغول به تحصیل هستند

Visits: 5حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم ( ص ) شهرستان تکاب گفت: ۶۲ طلبه در ۶ پایه تحصیلی در حوزه علمیه رسول اکرم ( ص ) این شهرستان مشغول به تحصیل علوم دینی هستند حجت الاسلام وحید زائری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه اظهار داشت: ۶۲ طلبه در ۶ پایه تحصیلی در […]

Visits: 5

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم ( ص ) شهرستان تکاب گفت: ۶۲ طلبه در ۶ پایه تحصیلی در حوزه علمیه رسول اکرم ( ص ) این شهرستان مشغول به تحصیل علوم دینی هستند

حجت الاسلام وحید زائری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه اظهار داشت: ۶۲ طلبه در ۶ پایه تحصیلی در مدرسه علمیه تکاب مشغول به تحصیل علوم دینی هستند که ۱۵ نفر از طلاب جدیدالورود و پایه اول هستند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم ( ص ) تکاب اضافه کرد: طبق فرمایش امام خمینی ( ره ) حوزه‌های علمیه قاعده نظام اسلامی هستند و اگر قاعده نباشد نظام نمی‌تواند دوام داشته باشد، و نیاز روحانیت جهت استحکام بخشیدن به نظام اسلامی فقه، تهذیب و بصیرت سیاسی می‌باشد که تلاش شده است در حد توان در مدرسه علمیه تکاب این سه محور به نحو احسن انجام گیرد.

وی افزود: سال گذشته فعالیت‌های حوزه علمیه رسول اکرم ( ص ) تکاب در سه زمینه مذکور برای تربیت طلاب کارآمد شروع شده است و در این راستا دو دوره تخصصی ادبیات عرب که نیاز و پیش زمینه فقه به حساب می‌آید برای طلاب با استفاده از اساتید حوزه علمیه قم د رتابستان برگزار شده است.

حجت الاسلام زائری ادامه داد: برای تفهیم بهتر دروس در حوزه برای دروس جنبی هم استاد تعیین شده است تا طلاب دروس جنبی خود را هم با اساتید بخوانند وطلاب دروس را به صورت منظم مباحثه می‌کنند و برای کلاس‌ها کاملا آماده هستند و برای اینکه طلاب از دورس زیاد خسته نشوند اردوهای خارج از شهر برگزار می‌شود تا طلاب در خواندن دروس نشاط داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم ( ص ) تکاب بیان داشت: در زمینه‌های تهذیب دروس اخلاق حوزه به صورت مداوم در روزهای شنبه با استفاده از اساتید اخلاق شهر، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی درباره حوزه مسجد محور گفت: از روزی که به عنوان مدیر مدرسه علمیه تکاب انتخاب شدم برنامه‌های نماز جماعت را که در مدرسه علمیه برگزار می‌شد به مسجد بقیه الله جنب مدرسه علمیه انتقال دادیم  که قبلا به خاطر هم مکان بودن با مصلی فقط روزهای جمعه نماز برگزار می‌شد و طلاب در هر سه وعده نماز خود را در مسجد با جماعت و در کنار مردم اقامه می‌کنند.

حجت الاسلام زائری فایده این کار را تربیت طلاب اجتماعی عنوان کرد و افزود: طلاب باید از بدو طلبگی خود اجتماعی بار بیایند و اقامه هر سه وعده نماز جماعت درکنار مردم به این امر کمک می‌کند و طلاب غیر از اقامه نماز در مسجد نیم ساعت قبل از اقامه نماز در مسجد حاضر می‌شوند و با جوانان و نوجوانان جلسات پرسش و پاسخ و حلقه‌های معرفتی برگزار می‌کنند.

وی بیان داشت: در تمامی مراسمات مذهبی و ملی در مسجد برای عموم مردم مراسم و برنامه برگزار می‌کنیم و در ایام شهادات عزاداری خیابانی از جلوی مسجد شروع و حدود دو کیلیومتر تا جلوی مسجدجامع شهر که در وسط شهر قرار دارد، ادامه پیدا می‌کند و این امر بدلیل اینکه یکسال است برگزار می‌شود عموم مردم هم از مراسمات خبر دارند و به همراه طلاب در مراسمات شرکت می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم ( ص ) تکاب اضافه کرد: در ایام محرم در مسجد بقیه الله مراسمات با حضور هزار نفری جوانان برگزار شد که برنامه‌های مراسمات توسط طلاب اجرا می‌شد و در ماه محرم نمایشگاه ویژه نوجوانان و جوانان برای شناساندن عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین ( ع ) و شناخت شهدا برگزار شد و نمایشگاه مورد استقبال قرار گرفت به گونه‌ای که کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان از حوزه درخواست کرد تا چنین نمایشگاهی برای آنها هم برگزار شود.

وی افزود: در جهت بصیرت افزایی طلاب جلسات مختلفی با حضور کارشناسان سیاسی روز در حوزه برگزار می‌شود و هر روز بعد از نماز صبح به مدت ۵ دقیقه از سخنان بصیرتی امام خمینی ( ره ) و رهبر انقلاب برای طلاب پخش می‌شود و هر روز تحلیل‌های روز سیاسی کشور در اختیار طلاب قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام زائری ادامه داد: همه سخنان رهبر انقلاب در مدرسه پخش می‌شود و همه طلاب سخنان رهبری را گوش می‌کنند و در موقع اخبار هم اخبارهای صدا و سیما از تلویزیون مدرسه پخش می‌شود و طلاب می‌توانند اخبار را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: نمایشگاه امام و پهلوی به همت مدرسه علمیه در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و شناساندن امام به جوانان و افشاء ماهیت پهلوی در مدرسه علمیه برگزار شد و عموم جوانان از این نمایشگاه دیدن کردند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم ( ص ) تکاب اظهار داشت: از جمله کارهایی که در مدرسه علمیه انجام شده تشکیل کمیته روحانیون بوده است که هدف از آن برقراری ارتباط با علمای شهر در جهت تاثیرگذاری فرهنگی بود و همچنین راه‌اندازی کانون دانش‌آموختگان با هدف استفاده علمی از روحانیون سطح شهر و ورود آنها به مباحث علمی و برگزاری دوره‌های علمی در مدرسه بوده است.

وی در اخر از نبود امکانات و بودجه کافی در حوزه گلایه کرد و گفت: هر آنچه که درکارهای فرهنگی سطح شهر هزینه شده است توسط مردم تامین شده است، متاسفانه از لحاط امکانات کمترین امکانات را داریم، ساختمان مدرسه کهنه است و در حوزه هم امکانات آنچنانی نداریم که بتوانیم در صورت نیاز، طلاب را تامین کنیم.