تشکیل گروه‌های علمی چهارگانه در مدارس علمیه آذربایجان غربی

Visits: 18 حجت الاسلام علیرضا عبدی‌فام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، اظهار داشت: از یک سال پیش، گروه‌های علمی در چهار گروه، فقه، اصول، علوم عقلی و ادبیات در مدارس علمیه استان تشکیل  شده‌ و به همه مدارس تاکید شده است که این گروه‌ها تقویت شوند و به معنای واقعی کلمه فعال […]

Visits: 18

حجت الاسلام علیرضا عبدی‌فام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، اظهار داشت: از یک سال پیش، گروه‌های علمی در چهار گروه، فقه، اصول، علوم عقلی و ادبیات در مدارس علمیه استان تشکیل  شده‌ و به همه مدارس تاکید شده است که این گروه‌ها تقویت شوند و به معنای واقعی کلمه فعال باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، تقویت بنیه‌های علمی طلاب را از مهمترین اهداف تشکیل گروه های علمی در مدارس علیمه استان اعلام کرد و ادامه داد: اعضای گروه‌های علمی متشکل از معاونین و اساتید مدرسه می‌باشد که خط و مشی علمی مدرسه را مشخص کرده و درباره چگونگی تدریس و هدایت تحصیلی تبادل نظر می کنند.

وی اضافه کرد: امسال مدارس علمیه استان در مسائل آموزشی فراغ بال دارند و برنامه‌های هر مدرسه بر عهده خود مدرسه می‌باشد. سال‌های گذشته برنامه‌های آموزشی و برنامه‌های امتحانات از قم برنامه‌ریزی می‌شد، ولی امسال این امر به خود مدارس واگذار شده تا برنامه‌های آموزشی و امتحاناتی را برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام عبدی فام در پایان گفت: از جمله فوائد این طرح این است که طلاب معمم که در مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند و در سطح شهر مخصوصا ایام تبلیغی به تبلیغ معارف دینی می‌پردازند، مدرسه این اختیار را دارد که در ایام تبلیغ دروس برخی پایه‌ها را تعطیل کند تا طلاب دچار مشکل نشوند و در زمان دیگری کلاس‌ها را جبران و برگزار کند.

انتهای پیام