حضورجهادی طلاب شاهین دژی در فعالیت های تبلیغی و فرهنگی

Visits: 15 حجت الاسلام صادق شکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، اظهار داشت: مردم از روحانیت انتظار دارند مسائل و مشکلات دینی آنها را حل کنند و به سوالات آنها پاسخ دهند، تلاش مدرسه امام محمدباقر(ع) شاهین‌دژ بر این اساس است که طلابی تربیت شوند تا جوابگوی سوالات دینی مردم باشند. مدیر […]

Visits: 15

حجت الاسلام صادق شکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، اظهار داشت: مردم از روحانیت انتظار دارند مسائل و مشکلات دینی آنها را حل کنند و به سوالات آنها پاسخ دهند، تلاش مدرسه امام محمدباقر(ع) شاهین‌دژ بر این اساس است که طلابی تربیت شوند تا جوابگوی سوالات دینی مردم باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شاهین‌دژ با اشاره به تحصیل ۶۱ طلبه در پنج پایه تحصیلی مدرسه، اظهار کرد: امسال طلبه پایه  اول پذیرش نشده است.

وی ادامه داد: در مدرسه امام محمدباقر(ع) شاهین‌دژ به صورت مدون کلاس‌های ادبیات، قرآن و تجوید، فقه و احکام شرعی، قرائت قرآن و پاسخ به شبهات کلامی و سیاسی، برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شکری افزود: جلسات ماهانه با روحانیون شهر برگزار می‌شود تا هم طلاب از تجربیات تبلیغی آنها استفاده کنند و هم جوانان و نوجوانان مستعد در سطح شهر شناسایی و جذب حوزه شوند. همچنین هر شب به مدت دو ساعت، اساتید و مدیریت مدرسه به منظور کمک درسی و اخلاقی به طلاب در مدرسه حاضر می‌شوند و به سؤالات آنان پاسخ می‌دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شاهین‌ اضافه کرد: در تمام ایام شهادات اهل بیت(ع) در سطح شهر عزاداری خیابانی و در برنامه های ملی مذهبی، در مصلای شهر با محوریت حوزه علمیه برگزار می‌گردد و سه‌شنبه‌ها نیز دعای توسل در مصلی برگزار می‌شود و همه طلاب به اتفاق مدیر و کادر مدرسه در این مراسم حضور می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بصیرت افزایی سیاسی طلاب، تحلیل‌های سیاسی و فرهنگی و اخبار در تابلو اعلانات مدرسه درج می گردد. همچنین نشست‌هایی با حضور کارشناسان سیاسی و فرماندهان سپاه در مورد مسائل سیاسی روز برگزار می‌ شود.

حجت الاسلام شکری از راه اندازی نشریه‌ای با کمک کانون‌های علمی ادبیات، فقه و اصول و اخلاق مدرسه خبر داد و گفت: در این نشریه مقالات علمی طلاب منتشر خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شاهین‌دژ در پایان گفت: برنامه‌های زیادی در دستور کار قرار دارد، ولی به دلیل نبود امکانات مالی و وقت کافی نمی‌توان همه آنها را اجرا کرد،

انتهای پیام